Jeżynowa owsianka z płatkami migdałów - Jedz, jedź ze mną

sobota, 23 września 2017

Jeżynowa owsianka z płatkami migdałów




To śniadanie lubię za to, że jego przygotowanie nie wymaga dużego wysiłku. Poza tym owsianka ma to do siebie, że można ją łączyć z różnymi składnikami, jest sycąca,  zdrowa i dobrze działa na układ pokarmowy dzięki zawartości błonnika. Taka dawka korzystnie wpłynie na pracę całego organizmu. Moje jeżyny zebrałam podczas spaceru w lesie. Tak naprawdę szukałam grzybów, niestety większość na które trafiałam okazywały się spleśniałe. No ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Jeżyny jak znalazł pasowały do owsianki, którą i tak miałam zamiar kiedyś w końcu przygotować. 


Składniki:   | 1 porcja |

› 250 ml mleka
› 50 g płatków owsianych górskich
› szczypta soli
› 10 g płatków migdałów
› 1 łyżka płynnego miodu
› garść świeżych jeżyn

Płatki owsiane, mleko i szczyptę soli umieścić na patelni. Wstawić na mały ogień. Mieszać co jakiś czas drewnianą łyżką, czekać aż płatki zaczną wchłaniać mleko i uzyskamy pożądaną konsystencję. W tym czasie uprażyć migdały na drugiej rozgrzanej patelni, potrząsając, by płatki nie spaliły się, a nabrały ładnego brązowawo-złocistego koloru. Zostawić kilka jeżyn do ozdoby, resztę rozgnieść widelcem w pojemniku lub misce i wmieszać do owsianki. Całość przełożyć do miseczki. Polać łyżką miodu, posypać jeżynami i płatkami migdałów.



 

Brak komentarzy:

@annse_