Zupa z botwinki - Jedz, jedź ze mną

poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Zupa z botwinki

Botwinka, jajko i młode ziemniaki


Dziś druga zupa zawitała na blogu. I druga, którą spróbowałam pierwszy raz w życiu. Nie wiem co to za zmiana, ale zasmakowałam w nich tego lata. Ostatnio zamieściłam tutaj przepis na szczawiową. Idąc tą drogą postanowiłam w pełni wykorzystać sezon  i do garnka wrzuciłam kolejną letnią roślinę - świeżą botwinkę. Zupę zrobiłam na kawałku wołowiny, którą potem wykorzystałam jako farsz do pierogów (przepis niedługo się pojawi!). Oczywiście można wykorzystać inne mięso, klasycznie kurczaka lub w wersji wegetariańskiej zrobić wywar z samych warzyw. Tak czy siak wyjdzie na pewno, i to smacznie! 

Składniki:  | 4 porcje |

2 pęczki botwinki z widocznymi małymi buraczkami
300 g wołowiny lub innego mięsa na bulion
2 średnie marchewki
8 małych ziemniaczków
4 jajka
70 ml mleka
garstka siekanej pietruszki
pieprz
sól

W garnku umieścić wołowinę w kawałku. Zalać wodą do przykrycia i dusić 1h dolewając wody co jakiś czas. Skroić botwinkę razem z buraczkami i włożyć do wywaru z wołowiny. Marchewkę pokroić w plastry i również dodać. Gotować do miękkości marchwi. W osobnym garnku zagotować umyte szczoteczką ziemniaki. Jajka zagotować na twardo. Zupę zabielić mlekiem i doprawić do smaku solą oraz pieprzem. Na talerz wlać zupę, dodać ziemniaki, jajko i przyozdobić siekaną pietruszką.



Zupa z botwinki z młodymi ziemniakami i jajkiem

Zupa z botwinki z młodymi ziemniakami i jajkiem

Zupa z botwinki z młodymi ziemniakami i jajkiem

Brak komentarzy:

@annse_