Dietetyczne lody bananowo - czekoladowe - Jedz, jedź ze mną

piątek, 4 września 2015

Dietetyczne lody bananowo - czekoladowe


Czy Wy też macie ulubione danie lub deser, bez którego nie wyobrażacie sobie życia? Ja mogę powiedzieć, że jestem wręcz uzależniona od lodów, tych z kremowej śmietanki, jak i wspaniałych, mocno owocowych sorbetów. Mogłabym je jeść garściami! Niestety w dużych ilościach jest to dość kaloryczna przyjemność. Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia i tu na pomoc przychodzą banany. Gdzieś wyczytałam, o lodach z mrożonych bananów. Postanowiłam wykorzystać ten pomysł i sprawdzić czy faktycznie coś z tego wyjdzie. Nie ukrywam, ze podeszłam sceptycznie do wizji lodów z bananów. Po zblendowaniu banany mają kremową, delikatną konsystencję i stanowią świetną bazę dla innych smaków, a dodawać do nich możemy czego dusza zapragnie. A gdy tylko najdzie ochota sięgnąć do zamrażalnika po kolejną porcję.


Składniki:  

    › 4 średnie banany
    › 45 g gorzkiej czekolady
    › 5 łyżek jogurtu greckiego
    › 1 łyżka gorzkiego kakao
    

Banany obrać i pokroić w kostkę. Rozłożyć na podstawce (na której mamy zamiar je mrozić) i zakryć folią spożywczą. Tak przygotowane włożyć do zamrażalnika na całą noc. Następnego dnia wyjąć banany na poł minuty przed blendowaniem by lekko zmiękły. Skruszyć czekoladę. Banany zblendować z kakao i jogurtem. Dodać czekoladę i wymieszać. W przypadku przechowywania w zamrażaliniku, po wyjęciu należy ponownie zblendować, wtedy konsystencja będzie gładsza. Podawać od razu gdyż szybko się topią.











Brak komentarzy:

@annse_