Pesto szpinakowe z orzechami ziemnymi i parmezanem - Jedz, jedź ze mną

wtorek, 1 września 2015

Pesto szpinakowe z orzechami ziemnymi i parmezanem


Kiedyś na myśl o szpinaku przechodziły mnie ciarki. Od razu w mojej głowie pojawiało się wspomnienie stołówkowej, zielonej papki, która zawsze wracała nietknięta na talerzu do kuchni. Jednak dopiero z czasem odkryłam jak wspaniale może on smakować połączony z najróżniejszymi składnikami, świeży lub podduszony, jako dodatek bądź główny produkt. Tak pokochałam go całym sercem, choć wcześniej było to dla mnie nie do pomyślenia. Dziś przedstawię Wam go w formie pesto z nutą orzechową i wyraźnym posmakiem parmezanu.


Składniki:  | wystarcza na 4 porcje makaronu |

    › 1 szklanka szpinaku (bardzo upchanego)
    › mała garstka orzechów ziemnych
    › 1 ząbek czosnku 
    › 70 ml oliwy z oliwek
    › 3 łyżki tartego parmezanu
    › sól morska
    › pieprz

W naczyniu umieścić umyty i osuszony szpinak, czosnek, parmezan. Wlać oliwę z oliwek. Orzechy uprażyć na patelni i połączyć z pozostałymi składnikami. Wszystko zblendowac na gładką konsystencję. Doprawić solą i pieprzem.





Brak komentarzy:

@annse_