Placuszki owsiane z masłem orzechowym i bananami - Jedz, jedź ze mną

niedziela, 28 lutego 2016

Placuszki owsiane z masłem orzechowym i bananami



Ostatnimi czasy bardzo wiele mówi się o zdrowym odżywianiu i tym jak ważnym posiłkiem dnia jest śniadanie. Czy Wam też czasami brakuje pomysłu na coś pysznego, innego niż kanapki, jajecznica czy tradycyjna owsianka? Oto moja propozycja. Jako, że jestem wielką fanką zarówno masła orzechowego, które mogłabym jeść łyżkami, ale także owsianki na wszelkie sposoby (choć jeszcze do niedawna nie mogłam jej nawet powąchać - to najlepszy przykład na to jak smaki się zmieniają) postanowiłam połączyć to w jedno i.. usmażyć placuszki! 


Składniki:  | 5-6 placuszków |

    › 250 ml mleka
    › 1 duży banan
    › 4 czubate łyżki płatków owsianych górskich
    › 1 czubata łyżka masła orzechowego (można dodać więcej lub mniej wedle upodobań)
    › 1 łyżeczka miodu
    › 1  łyżeczka proszku do pieczenia
    › 2 czubate łyżki mąki żytniej (użyłam typu 720)
    › 1 jajko


Na początku w garnku zagotować mleko razem z płatkami owsianymi i gotować aż uzyskamy konsystencję klasycznej owsianki. Następnie zdjąć  z ognia, dodać masło orzechowe i miód. Mieszać, po czym odstawić do wystygnięcia. Dodać pozostałe składniki i wymieszać do ich połączenia. Smażyć na patelni bez dodatku tłuszczu, układając plasterki banana i wciskając je lekko w ciasto, by nie odstawały. Smażyć ok. 2-3 minut z każdej strony na średnim ogniu, tak by się nie przypaliły. 





Brak komentarzy:

@annse_